Klachten
Helaas kan het gebeuren dat u niet tevreden bent met uw behandeling. U bent altijd welkom om dit kenbaar te maken, tijdens een behandelsessie of door te bellen of mailen. Uw feedback kan helpen om de praktijkvoering te verbeteren. Het kost tijd en ruimte om samen de klacht te begrijpen en om zo tot een oplossingen voor u te komen.
Mocht u er niet uitkomen met de praktijk, en wenst u een klacht in te dienen, dan kan dit via de klachtenprocedure van de LVVP (Wat als ik ontevreden ben over de behandeling? – LVVP), waarbij de praktijk is aangesloten. Via de LVVP heeft Praktijk Van der Hoorn een professionele klachtenfunctionaris beschikbaar bij Klacht& Company, die u kunt benaderen bij een klacht over uw behandelaar. Deze klachtenfunctionarissen kunnen naast de eerste klachtopvang tevens een bemiddelende rol spelen bij de klachtafhandeling.
Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris
Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris gaat als volgt.
- Vul het klachtenformulier LVVP-klachtenformulier in.
- Mail het ingevulde formulier naar LVVP@klachtencompany.nl.
- De klachtenfunctionaris neemt binnen 2 werkdagen contact met u op.
- U kunt de klachtenfunctionaris ook zelf bellen: tel. (088) 234 16 06.
De geschillencommissie
Is uw klacht daarmee niet verholpen? Of kan in uw situatie niet van u worden verwacht dat u de klacht met uw behandelaar en/of de klachtenfunctionaris bespreekt? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. Deze geschillencommissie doet een bindende uitspraak. Die uitspraak kan ook gaan over een eventuele schadeclaim tot maximaal € 25.000. LVVP-leden zijn aangesloten op De Geschillencommissie Zorg in Den Haag. De geschillencommissie heeft een digitaal portaal ingericht voor patiënten van vrijgevestigde psychologen/psychotherapeuten. De Geschillencommissie voor Vrijgevestigde ggz-praktijken is digitaal bereikbaar en per post via postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Aan het gebruik van de geschillencommissie zijn kosten verbonden.
Tuchtrecht
GZ-psychologen, psychotherapeuten en klinisch (neuro)psychologen vallen ook onder het tuchtrecht. Dit is geregeld in de Wet BIG. U kunt uw klacht dus ook indienen bij het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Meer informatie vindt u op de website van het tuchtcollege.
Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg Amsterdam (Noord-Holland en Zuid-Holland)
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
telefoon 088-3712500